כמה עולה לתפעל באופן שוטף אתר מכירות (שבאמת מוכר)?

רבים חולמים לפתוח חנות און ליין ולמכור כאילו אין מחר. הם מאמינים שהשקעה חד פעמית של כמה אלפי שקלים בפיתוח החנות האינטרנטית יאפשרו להם למכור במהירות וללא מאמץ רב. אבל, אוי כמה כואב לגלות את המרחק בין הדימיון למציאות. בפועל, עולה לא מעט כסף להחזיק אתר מכירות שבאמת מוכר בהצלחה מספר רב של פריטים מידי חודש.

אז כמה זה עולה? כמה עולה לתפעל חנות אינטרנטית?

תפעול חנות אינטרנטית אינו פשוט כלל ועיקר. מדובר במכלול רחב של פעולות שוטפות, להלן חלק מהם:

  1. תחזוקה שוטפת של האתר.
  2. עדכונים תכופים של המוצרים באתר.
  3. שיווק המוצרים בחנות האינטרנטית.
  4. טיפול ושילוח של ההזמנות מהאתר.
  5. מתן שירות לקוחות.

כל אחד מהחלקים הללו כולל תחתיו עוד מספר רב של סעיפי משנה. כך לדוגמה לפני שניתן לעדכן מוצרים באתר, יש לחתום עם ספקים שונים, להכין תמונות, לכתוב תוכן מתאים לכל מוצר ולהעלותם לאתר. גם לאחר מכן יש צורך בעדכוני מלאי, עדכוני מחיר, עדכונים ללקוחות על חזרה למלאי ועוד ועוד..

את חלק מהמשימות של ניהול אתר מכירות ניתן לעשות עצמאית אך את כולם קשה עד בלתי אפשרי לבצע ברמה של בנאדם אחד בודד. לכן, או שמצרפים מנהל אתרים מקצועי כשכיר או שפונים לחברת ניהול אתרים ושוכרים מנהל אתרים חיצוני במיקור חוץ.

עלות ניהול אתרים לתפעול אתר מכירות כמו שצריך יכולה לנוע מאלפים בודדים על מנהל אתרים במיקור חוץ ועד משכורת מלאה של מנהל אתרים שכיר (כ-10,000 ש"ח).

מאחר ולרוב אין לנו כסף רב לבזבז בתחילת הדרך, אנו נפנה לחברות ניהול אתרים אשר יאפשרו לנו לגדול מבלי לקרוע את הכיס.

וזה עוד בטרם התייחסנו לעלויות השיווק,

אז כמה זה עולה בתכלס, בהכי זול?

אם אתם עוד בטרם יציאה לשיווק, אנו ממליצים לכם להיערך להוצאות הבאות:

  1. עלות אחסון/תחזוקה לאתר – 200 שח לחודש.
  2. עלות ניהול אתר במיקור חוץ – 2,000 שח לחודש.
  3. עלות שיווק אתר ברשת – 3,000 שח בחודש.
  4. עלות טיפול/שילוח מוצרים – 1,000 שח בחודש.

אילו הערכות סבירות לחלוטין לתפעול אתר מכירות. ניתן לחסוך מעט ואו להוציא יותר אך בפחות מהוצאה זו, ככל הנראה לא תראו תוצאות המצדיקות הפעלה של החנות האינטרנטית..

במידה ואתם רוצים ללמוד עוד בנושא ואו במידה ותרצו להתייעץ עם אנשי מקצוע. אנחנו פה ונשמח לייעץ לכם ללא עלות או התחייבות 😉

מאת

WebMaster

WebMaster הנו אדם המתמחה בשירותי ניהול אתרים. WebMaster אחראי הן להיבטים הטכניים של האתר והן להיבטים התוכניים והקידומיים של האתר. כאשר WebMaster עושה את העבודה שלו כנדרש, אתר האינטרנט גדל ומתפתח והלקוחות מרוצים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *