כל כמה זמן צריך לבצע עבודות תחזוקה באתר אינטרנט מבוסס וורדפרס?

יש לכם אתר שנבנה על בסיס מערכת ניהול תוכן וורדפרס? אתם חייבים לתחזק את האתר אם אתם רוצים להיות 100% בטוחים שהאתר בטוח ולא לחוות פריצות לא נעימות (אחרי הכל, הקוד שלכם מוכר לכל האקר בעולם). אבל, כל כמה זמן יש לבצע עבודות תחזוקה באתר?

רוצים להתייעץ? השאירו פרטים ונחזור אליכם!

קבלו תשבות לכל השאלות שלכם!

מתי לתחזק אתרי וורדפרס?

נכון למועד כתיבת שורות אלו, גרסת וורדפרס העדכנית ביותר הנה 5.5.3 כאשר כבר בעוד מספר חודשים צפוי לצאת הגרסה המשמעותית הבאה של וורדפרס 6.0.0 שצפויה להמשיך את המגמה של שינוי ארכיטקטורת הקוד של המערכת למהירה ויציבה יותר..

במהלך השנה החולפת יצאו משהו כמו 8 עדכונים משמעותיים לצד מספר רב יותר של עדכונים פחות משמעותיים (אבטחה בלבד). במקביל לכל עדכון גרסת מערכת יוצאים גרסאות חדשות גם לתבניות העיצוב ולתוספי המערכת ויחד סך העדכונים בשנה בודדת במערכת וורדפרס עומדת על בין עשרות למאות עדכונים שונים!!!

השאלה היא כמובן האם חייבים לבצע עדכונים אלו? מתי יש לעדכן ומתי לא? בכל זאת, הכל בסוף מתורגם לשעות עבודה של מנהל אתרים ולכך יש משמעות כספית..

יאללה דברו איתנו בכסף!

ובכן, לא כל עדכון מחייב תחזוקה מידית. אולי אף להיפך, רוב העדכונים לא דורשים עדכון מידי וזאת כי עדכון מהיר מידי עלול לגרום יותר נזק מתועלת. אז איך מחליטים? ובכן כך:

עדכונים שמתייחסים לספרה האחרונה בגרסה הנם עדכוני אבטחה ואין להם משמעות על האתר ואו על התוספים השונים מלבד הטמעה של פאטצ'ים של אבטחה – אותם חייבים לעדכן בדחיפות!

עדכונים שמתייחסים לספרה השניה בגרסה הנם עדכוני המשדרגים את קוד המערכת אך לרוב לא גורמים לבעיה בכל הקשור לתבנית העיצוב ואו התוספים – אותם כדאי לעדכן במהירות האפשרית!

עדכונים שמתייחסים לספר הראשונה בגרסה הנם עדכונים המתייחסים לליבת המערכת ובמקרים רבים שדרוגים אלו גורמים לנזקים עקיפים כתוצאה מרכיבים אחרים שלא נתמכים – אותם כדאי לעדכן רק לאחר מספר חודשים מיצירת הגרסה!

רוצים להתייעץ? השאירו פרטים ונחזור אליכם!

קבלו תשבות לכל השאלות שלכם!

במילים אחרות, את מרבית הגרסאות יש לעדכן בתוך זמן סביר. במונחי זמן, מדובר על עדכון אחת לשבועיים עד אחת לחודש. משך עדכון מסודר של אתר אינטרנט עומד על 1-2 שעות עבודה.

כלומר, במונחי כסף, שירותי תחזוקה שוטפת צפויים לעלות בין 150-300 ש"ח לחודש. אך אם חברת התחזוקה רצינית היא תדרוש לאחסן את האתר, לגבות את האתר וכמובן גם לנטר את האתר בשוטף וסך הטיפולים המוצעים יחד צריכים לעלות כ-500 ש"ח (+מע"מ)

מקווים שענינו על השאלות שלכם, בהצלחה! 🙂

שתף מאמר זה

עוד שאולי יעניין אותך

מחפשים מקצוענים לניהול האתר שלכם?

סגירת נגישות

בדוק התאמתך ב-10 שניות

פנה לבדוק אם אתה צריך שירותי ניהול אתרים

התייעץ איתנו חינם!
צריך עזרה?
שלום,
איך אפשר לעזור לך היום?
לחצ/י להתייעצות בנושא!