העסקת עובדים במיקור חוץ – מתי עדיף להעסיק עובד חיצוני על פני שכיר?

מדברים לא מעט אודות השינוי שחווים העסקים בגיוס ובניהול עובדים. כך לדוגמה, יש לא מעט כתבות על חוסר היציבות של הדור הצעיר של העובדים ואו על כך שהעובדים כיום עוסקים כל הזמן במכשירי הסלולר במקום לעבוד במסירות עבור המעסיק. כמו כן, מדברים לא מעט על כלכלת החלטורה ושחיקת השכר אבל מעט מאוד מדברים על המעסיקים עצמם שנדרשים להתמודד עם כל הבלגן שנוצר.

רוצים להתייעץ? השאירו פרטים ונחזור אליכם!

קבלו תשבות לכל השאלות שלכם!

כיום, מעסיק ממוצע חייב לנהל את העובדים שלו בצורה קפדנית ולוודא בצורה אקטיבית שהעובד אכן עושה עבודתו נאמנה. יתרה מזאת, המעסיקים מוצאים עצמם במקרים רבים במצבים לא נעימים של חוסר יכולת לתקשר עם העובדים וזאת מאחר ואין להם באמת את הידע הנדרש בכדי להכווין את העובדים בתחומים חדשים וצומחים.


    רוצים להתייעץ איתנו? הרגישו חופשי להשאיר פרטים ונחזור אליכם! 


    בהיעדר פתרון אמיתי לבעיה המתוארת, עסקים רבים מחפשים אלטרנטיבות בדמות העסקת עובדים במיקור חוץ (חברות קבלן) ואו פניה לגורמי ביצוע חיצוניים על פני העסקת עובדים ישירים. יש למהלך זה יתרונות וחסרונות אך נדמה שבשנים האחרונות היתרונות עולות משמעותית על החסרונות.

    מתי כדאי לשכור עובדים במיקור חוץ?

    ישנם תחומי עיסוק בהם החזקת עובד שכיר לא בהכרח תספק תוצאות טובות יותר מאשר החזרת עובד במיקור חוץ. מרבית התחומים הללו הן בענף הדיגיטל בה השוק כל הזמן נע קדימה וקהל העוסקים בדבר צעירים ומתקדמים הרבה יותר מאשר המעסיק שלהם. כך נוצר פער בין הידע שהמקצועי שרכש המעסיק בתחום התמחותו ובין הידע האופרטיבי שיש בידיו של העובד הצעיר שחי את האינטרנט והטכנולוגיה בפועל.

    במצבים אלו, העובד מגיע לעבוד עם ידע מקדים ויכולת להניע תהליכים להצלחה אך המעסיק רק מפריע לו בעבודתו. לכן, העובד בוחר לעזוב לאחר פרק זמן לא ארוך עם הידע הנוסף אשר רכש במסגרת התפקיד כאשר בעל העסק המחזיק בידע מקצועי רב בתחומים אחרים נותר ללא כל יכולת לשמירה על המשכיות התהליכים ומכך שהנזק שעלול להיגרם משמעותי למדי.

    בחלק מענפי הדיגיטל אף יש צורך בעובד במשרה חלקית בלבד כדוגמת בקידום אתרים, ניהול אתרים, שיווק ברשתות חברתיות ועוד ולכן אין סיבה אמיתית להחזיק עובד שכיר. במקום זאת, מומלץ להשאיר את העבודה לחברת ניהול חיצונית שתנהל עבורכם את את כל העבודה ובהצלחה יתרה.

    מתי אסור לשכור עובדים במיקור חוץ?

    כאשר העובד נדרש לרכוש ידע מקצועי ומותאם לתחום העיסוק שלכם, כאשר העובד נדרש לעבודה רציפה ובמשרה מלאה יום יום במשרד, אין מנוס מהחזקת עובד במשרה מלאה כשכיר של החברה. כך, ניתן להחתימו על מסמך היעדר תחרות, סודיות, ועוד שלל רחב של מגבלות שמבטיחות שהוא אינו גורם לכם נזק ישיר ואו עקיף לאחר סיום העסקתו.

    לסיכום,

    רוצים להתייעץ? השאירו פרטים ונחזור אליכם!

    קבלו תשבות לכל השאלות שלכם!

    רוצים להעסיק עובד חדש במשרה חלקית ואו בתחום בו אינכם מבינים כנדרש, עצרו מספר רגעים וחישבו האם זהו הפתרון הנכון בשבילכם, התייעצו עמנו אם זה עוזר לכם. בהצלחה!


      רוצים להתייעץ איתנו? הרגישו חופשי להשאיר פרטים ונחזור אליכם! 


      שתף מאמר זה

      עוד שאולי יעניין אותך

      מחפשים מקצוענים לניהול האתר שלכם?

      סגירת נגישות

      בדוק התאמתך ב-10 שניות

      פנה לבדוק אם אתה צריך שירותי ניהול אתרים

      התייעץ איתנו חינם!
      צריך עזרה?
      שלום,
      איך אפשר לעזור לך היום?
      לחצ/י להתייעצות בנושא!